דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על שקיפות ואומנות: עיצוב מוצרי פרספקס 

מאת    [ 19/02/2013 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 1910 פעמים ]

סביר להניח שנתקלת בפרספקס לא מעט, בין אם בתערוכה, בחנות בקניון או אפילו בבית של חבר. ועדיין, ייתכן מאד שזו הפעם הראשונה שאתה שומע על המונח הזה. על מנת לסבר את האוזן, זהו סוג של זכוכית אקרילית, אשר משלב בין המראה המפואר של הזכוכית לבין הפשטות של חומרים דמויי פלסטיק. וכאשר החל השימוש בפרספקס, מיותר לציין, החלו לרתום את תכונותיו ללא מעט מוצרים.


תכונות הפרספקס
כצעד ראשון, עלינו להבהיר כי עם פרספקס ניתן לעשות, למעשה, הכול. מגוון רחב של תכונות נכנס כאן לתמונה, וכולן מרכיבות יחדיו את המשוואה המלאה. על הגמישות של הפרספקס כבר רמזנו- למעשה, תרגום שמו הלועזי הוא "זכוכית גמישה". אליה ניתן לציין את העובדה שזהו חומר עמיד ביותר, הנשמר שנים, ולא נוטה לצבור שריטות. ביחס לזכוכיות אחרות, זהו חומר קל הרבה יותר לנשיאה, אשר מאפשר גם "צביעה", או אפילו הדפסה על גבו.

מכל אלה נובע כי פרספקס כולל בתוכו עולם שלם של אפשרויות התאמה ועיצוב. אנשים המומחים בכך יכולים למעשה ליצור כל מוצר באמצעות הזכוכית החשובה הזו, וזאת על פי ההזמנה של הלקוח. כל גוון, גודל או עיצוב אפשריים כאן, ותורמים גם הם לייחודיות של התוצר הסופי.


אז.. מה ניתן לעשות עם פרספקס?
ייתכן כי בנקודה הזו כבר עולים לנגד עיניכם מספר מוצרי פרספקס עיקריים. זה לא מקרי: ניתן למצוא לו כיום אינספור שימושים. הוא מהווה, מעל הכול, השחקן המרכזי בתערוכות, בכנסים או במוזיאונים. שם, הוא יכול "ללבוש" צורות מגוונות, דוגמת מתקנים או מעמדים לתצוגה, מתקני לכרטיסי ביקור, תפריטים, סטנדים, שלטי פנים וכן הלאה. במצב כזה, הרי שהפאר של הפרספקס- עוד מאפיין עיקרי שלו- הוא שנכנס גם הוא לתמונה.


השימוש הביתי (והמדעי) של פרספקס
כיאה לזכוכית, הרי שפרספקס משמש, לא פעם, גם כחומר ממנו ייעשו חלונות: בבתים, בחנויות או במוסדות ציבוריים. אל התכונות שהזכרנו קודם, ניתן לצרף גם מאפיין נוסף, שהופך אותו אידיאלי לצרכים אלה, והוא נוגע ליכולות הבידוד המצוינות של הפרספקס. ואגב, הפרספקס נוכח גם בתוך הבית, וזאת בדמותם של רהיטים (כיסאות, שולחנות וכו'), חפצי אומנות וכן הלאה.

עד כאן, אפשר לראות כי השימושים של הזכוכית המרהיבה הזו חורגים בהרבה מהתכונות האסתטיות שלה. יש שלוקחים זאת צעד נוסף קדימה, ורותמים את הפרספקס לענפים חשובים, לרבות מדע או תעופה. מחומר זה עושים מבחנות או כלי ניסוי אחרים, ואף את החיפוי החיצוני של המטוסים. כל אלה מאפשרים לנו להסיק, בפה מלא, כי נמשיך להיתקל בפרספקס לא מעט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב